REGULAMIN UDZIELANIA POMOCY PRAWNEJ ON-LINE
E-PORADY
Kancelaria Prawna CONSULTOR z siedzibą w Sopocie, prowadzona przez Adwokata Daniela Gramatowskiego świadczy usługi prawne między innymi drogą elektroniczną udzielając tzw. E-porad. Niniejszy regulamin reguluje zasady zlecenia i udzielania porad prawnych drogą elektorniczną.
§1
Definicje
- E-porada - formularz znajdujący się na stronie internetowej Kancelarii, pozwalający na zlecenie Kancelarii usługi prawnej, zadanie Kancelarii pytania prawnego.
- Kancelaria - Kancelaria Prawna CONSULTOR z siedzibą w Sopocie, prowadzona przez adwokata Daniela Gramatowskiego, przez którą rozumie się nie tylko adwokata prowadzącego ale cały zespół pracowników i współpracowników tworzących zespół Kancelarii.
- Konto Użytkownika - zbiór danych dotyczących Użytkownika, pozwalający mu (po zalogowaniu się do konta) na dostęp do historii usług prawnych zleconych drogą elektroniczną, do udzielonych przez Kancelarię drogą elektroniczną porad prawnych, do wystawionych Użytkownikowi faktur pro forma oraz faktur VAT. Konto Użytkownika tworzone jest w celu łatwiejszej komunikacji między Użytkownikiem a Kancelarią oraz w celu należytej ochrony danych osobowych Użytkownika.
- Opłata - wynagrodzenie Kancelarii za świadczenie usług pomocy prawnej drogą elektroniczną
- Pomoc prawna świadczona drogą elektroniczną - usługa prawna polegająca, w zależności od zlecenia Użytkownika, na udzieleniu za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, porady prawnej, sporządzenia opinii prawnej, opracowania projektu umowy lub pisma procesowego.
- Rejestracja Użytkownika - stworzenie użytkownikowi konta w systemie przeznaczonym do obsługi Kancelarii, w celu umożliwienia skorzystania z usług prawnych drogą elektroniczną.
- Użytkownik usługi e-porada (dalej Użytkownik) - osoba fizyczna, prawna lub innych podmiot zwracający się do Kancelarii z prośbą o pomoc prawną w drodze komunikacji środkami elektronicznymi i zlecająca usługę prawną na zasadach określonych w niniejszym regulaminie
§2
Przedmiot regulaminu
Użytkownik, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, zleca Kancelarii udzielenie pomocy prawnej drogą elektroniczną, a Kancelaria, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, to zlecenie przyjmuje.
§3
Proces realizacji zlecenia
- Użytkownik chcąc uzyskać pomoc prawną w drodze elektronicznej winien zarejestrować się w systemie służącym do obsługi Kancelarii, korzystając z formularza e-porady znajdującego się na stronie internetowej Kancelarii: www.gramatowscy.pl. Założenie konta użytkownika jest możliwe wyłącznie po zaakceptowaniu niniejszego regulaminu.
- Po zalogowaniu się na swoje konto Użytkownik winien rozwinąć zakładkę „e-Porada” (znajdującą się w lewym górnym rogu ekranu), a następnie wybrać z listy zakładkę „Lista e-Porad”. W celu zadania pytania w nowej sprawie należy wcisnąć przycisk „Dodaj nową poradę”, a po otwarciu zakładki wypełnić formularz, m.in. wpisując w oknie „Treść”, treść zapytania prawnego, treść zlecenia usługi prawnej i przesłać do Kancelarii wciskając przycisk „Wyślij”. Użytkownik winien w treści wskazać precyzyjnie i wyczerpująco stan faktyczny sprawy. Kancelaria niezwłocznie dokonuje wyceny usługi prawnej. W razie potrzeby Kancelaria zwróci się do Użytkownika drogą elektroniczną (za pomocą Konta Użytkownika - o czym powiadomienie zostanie wysłane również na wskazany przez Użytkownika adres e-mail) z prośbą o udzielenie informacji uzupełniających.
- Po dokonaniu wyceny Użytkownik otrzymuje w tym przedmiocie powiadomienie mailowe (na wskazany podczas zakładania konta adres e-mail) i logując się do systemu ma możliwość akceptacji wynagrodzenia lub odrzucenia propozycji wynagrodzenia. W niektórych wypadkach Użytkownik ma możliwość negocjacji wynagrodzenia w granicach 10% wynagrodzenia wskazanego przez Kancelarię.
- Odrzucenie propozycji wynagrodzenia przez Użytkownika jest jednoznaczne z rezygnacją ze świadczenia przez Kancelarię usług prawnych i zwalnia Kancelarię z obowiązku dokonania jakichkolwiek dalszych czynności na rzecz Użytkownika w zakresie przedmiotowej usługi.
- Akceptacja propozycji wynagrodzenia przez Użytkownika jest jednoznaczne ze zleceniem Kancelarii świadczenia usług prawnych drogą elektroniczną, za cenę zaakceptowaną i w zakresie wskazanym w zapytaniu prawnym.
- Po akceptacji propozycji wynagrodzenia Użytkownik otrzyma drogą elektroniczną - na swoim koncie użytkownika - fakturę pro forma, z której wynikać będzie kwota wynagrodzenia a także sposób oraz termin płatności. Po zapłaceniu należności wynikającej z przedmiotowej faktury Kancelaria niezwłocznie udzieli Użytkownikowi odpowiedzi na zadane pytanie, sporządzi opinię prawną lub wzór pisma i doręczy je Użytkownikowi droga elektroniczną, za pośrednictwem konta Użytkownika. Faktura za usługę zostanie wystawiona drogą elektroniczną - na koncie użytkownika.
§4
Obowiązek zachowania tajemnicy
- Kancelaria zachowa w tajemnicy wszelkie przekazane jej przez Użytkownika, w toku realizacji zlecenia, dane i informacje. Wszelkie przekazane Kancelarii dane i informacje objęte są bezterminowo tajemnicą adwokacką/radcowską.
§5
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy prawo o adwokaturze [Dz.U.2018.1184 t.j. z dnia 2018.06.20] oraz Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej, a także ustawy o radcach prawnych [Dz.U.2018.2115 t.j. z dnia 2018.11.07].
- W przypadku sporów powstałych pomiędzy Użytkownikiem a Kancelarią, sądem miejscowo właściwym dla rozstrzygnięcia sprawy będzie sąd siedziby Kancelarii.
- Regulamin może zostać zmieniony w każdym czasie - o zmianie Regulaminu Użytkownik zostanie poinformowany drogą elektroniczną poprzez umieszczenie stosownej informacji na koncie Użytkownika.